O mnie

Od 15 lat buduję produkty cyfrowe, przechodząc drogę od Product Ownera skupionego na backlogu do Head of Product dowożącego realną wartość.

Odpowiadałem m.in. za rozwój produktu AI w SentiOne (wzrost 0->6.5M PLN), poprawę satysfakcji aplikacji Multisport oraz podwojenie zysków kluczowego produktu w Polska Press. Dziś dzieli się tym praktycznym doświadczeniem jako konsultant, autor i twórca cenionych szkoleń. Specjalizuję się w product discovery i transformacjach produktowych (ludzi, zespołów, firm).

Uczę praktyki, której sam używam. Na rzeczywistych case studies i moich doświadczeniach z pierwszej linii frontu - od backlogu po strategię, od idei po realną wartość.

Moje doświadczenie

Uczę praktyki, której sam używałem i używam. Od ponad dekady pracuję z produktami cyfrowymi – w rolach Product Ownera, Product Managera oraz Head of Product. Moje doświadczenia obejmują zarówno środowiska startupowe, jak i duże organizacje, zespoły R&D i produkty oparte na deep tech.

  • SentiOne | Head of Product
    • Stworzyłem fundamenty zarządzania produktem w całej organizacji: standardy pracy, procesy discovery, planowania i ewaluacji. 
    • Zbudowałem zespół produktowy i wdrożyłem podejście product trio.
    • Zespół przestał „realizować pomysły” i zaczął dowodzić wartość dla użytkownika i firmy.
  • SentiOne Automate | AI Product Manager
    • Wprowadziłem na rynek zupełnie nowy produkt do automatyzacji obsługi klienta z użyciem AI w enterprise – chatbotów i voicebotów. 
    • Od zera zbudowaliśmy platformę no-code, wspieraną przez silnik NLP.
    • W ciągu 2 lat produkt osiągnął Product Market FIT, 6,5 mln zł przychodu i stał się jednym z filarów strategii firmy.
  • Aplikacja mobilna Multisport | Product Manager
    • Poprzez poprawę UX i analizę danych odwróciliśmy trend spadającej oceny aplikacji w Google Play i App Store.
    • Efekty: stabilny wzrost ratingu i większe zaangażowanie użytkowników.
  • Tutlo.com | Interim Product Manager
    • Facylitowałem i tworzyłem strategię produktową platformy do nauki języków online.
    • Wspólnie z zarządem oraz zespołem zdefiniowaliśmy kluczowe kierunki rozwoj oraz cele dla zespołu produktowego
    • Wprowadziliśmy produktowy model pracy w zespole
  • Polska Press | Product Owner
    • Wprowadziłem nową wersję plebiscytów dla serwisów regionalnych Polska Press - produktu używanego przez setki tysięcy użytkowników. Efektem optymalizacji związanych z oddawaniem głosów był ponad dwukrotny wzrost zysków.

Od kilku lat dzielę się swoją wiedzą jako trener i mentor, pomagając Product Ownerom, Product Managerom i zespołom produktowym rozwijać kompetencje oparte na realnej praktyce:

  • Jestem autorem bestsellerowych programów rozwojowego dla product managerów - Product Management Academy, Product Discovery Academy, Akademia Analityki Produktowej, które w formie warsztatów, lekcji online, case study oraz ćwiczeń uczy praktyki product managementu. Każdego roku z programów korzystają setki uczestników.
  • Poprzez konsulting i szkolenia wspierałem firmy i zespoły m.in. w Benefit Systems, Ergo, Xebia, Statscore, Netguru, INFOR IT, Kruk S.A. Pomagam budować zespoły produktowe, standardy zarządzania produktem i programy rozwoju kompetencji PO/PM.
  • Od lat tworzę największe społeczności produktowe w Polsce (Product Vision / Product Craft ) - 12 000+ członków. Prowadzę popularne podcasty, webinary i spotkania, na których dzielę się doświadczeniami z pracy w roli PM, Head of Product i konsultanta.

Wierzę, że skuteczny product manager nigdy nie przestaje się uczyć. Dlatego regularnie inwestuję w swój rozwój – testuję nowe podejścia, zgłębiam specjalistyczne tematy i uczę się od najlepszych.

Ukończyłem m.in. programy w Reforge – jednej z najbardziej uznanych szkół product managementu na świecie, szkolenia product discovery Teresy Torres oraz Tima Herbiga. Zdobyłem certyfikaty Professional Scrum Master, Professional Product Owner (Scrum.org), AgilePM Foundation, PRINCE2 Foundation i Practitioner oraz ITIL® v3 Foundation.

Specjalizacje

  • Transformacja z „Backlog Managera” na Product Managera
  • Product Foundation - prowadzenie inicjatyw produktowych od pomysłu do ewaluacji
  • Product Discovery - odkrywanie potrzeb i walidacja pomysłów na rozwój produktu
  • Product Metrics - definiowanie i wykorzystanie metryk w podejmowaniu decyzji produktowych
  • Product Roadmap - priorytetyzacja inicjatyw i wykorzystanie roadmapy do planowania prac
  • Product Leadership - zarządzanie zespołem produktowym jako team leader
  • Wprowadzanie nowych produktów na rynek (0 → 1, osiągnięcie PM-FIT)
  • Product Operation Model - wprowadzanie produktowego modelu pracy do firmy
  • Product Management w produktach B2B
  • Product Management w produktach AI / Deep Tech

Blog

Aktualnie brak wpisów

Załóż konto dla siebie lub swojej firmy!

Po kilku podstawowych informacjach, będziemy wiedzieć jakie są szanse na pozyskanie nawet do 80% dofinansowania na szkolenia i warsztaty.

Sprawdź swoją szansę