Jak stworzyć podcast, którego chcą słuchacze?

Chcesz uruchomić podcast, ale nie wiesz od czego zacząć? Na tym warsztacie nauczysz się wszystkiego, czego potrzebujesz. Kto wie - może nawet opublikujesz pierwszy odcinek?

praktyczny warsztat
2 pełne dni szkoleniowe
mała grupa
narzędzia i praktyka
Michał Kasprzyk
Podcasty i Wystąpienia Publiczne
650 PLN
z dofinansowaniem
3250 PLN
cena regularna
Zapisz się
Kategoria:  
biznesowe
Forma:  
Online/Offline
Czas trwania:  
21h
Dofinansowanie w cenie

Heading

O szkoleniu

Pamiętasz to odwieczne prawidło, że “najtrudniej jest zacząć”? No bo rzeczywiście jest. Ale jak już zaczniesz, to wszystko robi się łatwiejsze i łatwiejsze, aż w końcu staje się bezproblemowe. No to po tym warsztacie będziesz to mieć za sobą. Wykonasz więcej niż tylko pierwszy krok.

Dowiesz się, jak stworzyć własny podcast – od pomysłu, przez produkcję, aż po publikację. Ale dowiedzieć się to jedno, a zrobić to drugie. Dlatego będziesz pracować nad koncepcją swojego podcastu i przygotowywać pierwszy odcinek.

Czego możesz się spodziewać?

Praktyki! Oprócz pracy nad treścią, będziemy też realizować nagrania. Przygotuj się więc na mówienie do mikrofonu. Nauczysz się tworzyć i prowadzić podcast, pracując na żywym (a właściwie ożywającym) organizmie. Czyli w najlepszy możliwy sposób, bo nie dość, że zyskasz wiedzę, to z warsztatu wyjdziesz z podcastem, który możesz publikować i prowadzić dalej.

Jakie będą efekty?

Po szkoleniu będziesz mieć:

  • wiedzę potrzebną do regularnego prowadzenia podcastu
  • opracowaną wstępną koncepcję dla swojego podcastu
  • opracowany odcinek- listę tematów na potencjalne odcinki
  • materiały potrzebne do publikacji
  • plan promowania swojego podcastu

Do kogo skierowane jest szkolenie?

  • Marketerów, którzy chcą wykorzystać podcasty w swoich kampaniach
  • Content marketerów odpowiedzialnych za tworzenie wartościowych treści
  • Freelancerów, którzy planują rozpocząć podcast na własną rękę
  • Osób, które chcą budować swoją markę osobistą
  • Pasjonatów, którzy chcą dzielić się swoimi zainteresowaniami

Agenda

1. Podcastowe podstawy [2h]

CEL: Wzmocnienie Twojej wiedzy na temat podcastów.

  • Co można osiągnąć podcastem?
  • Jakie są rodzaje podcastów?
  • Co badania mówią o podcastach?
  • Jak tworzy się podcast krok po kroku?
  • Motywacje uczestników do tworzenia podcastów

2. Podcast jako element strategii marketingowej [1h]

CEL: Zrozumienie, jak podcast może wspierać szerszą strategię marketingową firmy.

  • Jak podcast wspiera cele biznesowe i marketingowe?
  • Jak zintegrować podcast z innymi kanałami marketingowymi?
  • Jak mierzyć skuteczność podcastu?
  • Jak podcast może wspierać generowanie leadów i sprzedaż?

3. Koncepcja podcastu [3h]

CEL: Stworzenie koncepcji, która przyciągnie słuchaczy. Każdy uczestnik opracuje wstępną koncepcję.

  • Po co Ci koncepcja podcastu?
  • Jakie są elementy koncepcji?
  • Jak wybrać format podcastu?
  • Jak i po co planować segmenty podcastu?

4. Przygotowanie odcinka podcastu [4h]

CEL: Opanowanie procesu przygotowania odcinka. Każdy uczestnik opracuje fragment jednego odcinka i listę kilku.

  • Jak generować i zbierać pomysły na odcinki?
  • Jak zdecydować czy temat jest warty nagrania?
  • Jak dobierać gości do wywiadów?
  • Jak i po co prowadzić rozmowy wstępne z gośćmi?
  • Jak pisać scenariusze i wybierać pytania?

5. Nagrywanie podcastu [4h]

CEL: Poznanie technicznych aspektów nagrywania podcastów. Każdy uczestnik nagra swój przygotowany fragment.

  • Nagrywanie w studiu, zdalnie czy w terenie?
  • Jakiego sprzętu potrzebujesz?
  • Jak zadbać o akustykę pomieszczenia?
  • Czego potrzebujesz do video podcastu?

6. Montaż podcastu [1h]

CEL: Uświadomienie co musisz wiedzieć o montażu podcastów, nawet jeśli nie robisz go osobiście.

  • Najczęstsze błędy w montażu
  • Jak rozmawiać z montażystą
  • Jaka jest Twoja odpowiedzialność przy montażu treści?
  • Jak oceniać czy treść powinna zostać w odcinku czy nie?

7. Publikacja podcastu [2h]

CEL: Poznanie kroków na ostatniej prostej tworzenia podcastu. Każdy uczestnik przygotuje wstępną wersję materiałów.

  • Jak przygotować materiały potrzebne do publikacji podcastu?
  • Jak przygotować materiały potrzebne do publikacji każdego odcinka?
  • Opisy, tytuły, miniatury
  • Istota dystrybucji

8. Promocja podcastu [4h]

CEL: Opracowanie wstępnej strategii promocji podcastu. Każdy uczestnik przygotuje plan promocji swojego podcastu.

  • Czego potrzebujesz do promocji podcastu?
  • Jakie sposoby promocji działają najlepiej?
  • Jak uwzględnić promocję podcastu na etapie tworzenia koncepcji?
  • Opracowanie planu promocji podcastu

Dofinansowania

EduNitro wspiera w całym procesie pozyskiwania dodatkowych środków - od złożenia wniosku po rozliczenia projektu.

Szczegółowe warunki finansowe, zestaw dokumentów oraz wymagania podczas realizacji są określane przez prawie 60 operatorów w całej Polsce.


Ale spokojnie.


Możesz liczyć na naszą pomoc i doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy z:

  • Baza Usług Rozwojowych
  • Akademia HR
  • lokalne środki
  • fundusze na innowacje

Aktualną listę wraz ze szczegółami dla każdego z regionów w Polsce znajdziesz tutaj.

W tym momencie najbardziej popularne są programy dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ale pojawiają się również możliwości dla dużych firm oraz osób fizycznych.

Załóż konto dla siebie lub swojej firmy!

Po kilku podstawowych informacjach, będziemy wiedzieć jakie są szanse na pozyskanie nawet do 80% dofinansowania na szkolenia i warsztaty.

Załóż Konto