Poradnik startowy managera

Dołącz do przemyślanych warsztatów, na które chciałby natrafić każdy skuteczny lider na początku swojej kariery. Zdobądź niezbędne narzędzia.

narzędzia i praktyka
opcja pracy w zespołach
4h raz w tygodniu
dopasowane grupy
EduNitro
999 PLN
z dofinansowaniem
4999 PLN
cena regularna
Zapisz się
Kategoria:  
biznesowe
Forma:  
Online/Offline
Czas trwania:  
36h
Dofinansowanie w cenie

Heading

O programie

Objęcie roli menedżera może być jednym z największych wyzwań zawodowych, a także punktem zwrotny w karierze każdego pracownika. Sytuacja często wymaga szybkiego przystosowania się do nowych zadań oraz nowych umiejętności zarządzania zespołem. Nowymi obowiązkami będzie odpowiedzialność za ich pracę.

Program szkoleniowy „Poradnik Startowy Menedżera” przygotuje nowo mianowanych liderów do lepszego wejścia w tę rolę, oferując solidne fundamenty i praktyczne narzędzia. Dodatkowo poznasz innych praktyków w podobnej sytuacji oraz techniki, które im pomagają wprowadzić uporządkowany system pracy.

Program skoncentrowany jest na kluczowych aspektach roli menedżera, które są niezbędne do budowania trwałych relacji z pracownikami oraz osiągania założonych wyników. Uczestnicy szkolenia poznają podstawy zarządzania zespołem, zarządzania projektami oraz dowiedzą się, jak ustalać priorytety i efektywnie delegować zadania. Poznają tajniki prowadzenia spotkań z zespołem oraz wrażliwych rozmów indywidualnych.

Dla kogo jest ten program?

Warsztaty dedykowane są wszystkim osobom, które rozpoczynają swoją drogę w roli lidera zespołu lub menedżera i pragną zdobyć umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania ludźmi oraz osiągania wspólnych celów. Idealnie sprawdzi się dla:

  • Nowo mianowanych menedżerów – którzy po raz pierwszy w swojej karierze stają się odpowiedzialni za wyniki zespołu i potrzebują praktycznych narzędzi do sprawnego zarządzania pracownikami.
  • Specjalistów awansowanych na stanowiska kierownicze – którzy dotąd zajmowali się przede wszystkim własnymi zadaniami, a teraz muszą nauczyć się, jak przewodzić innym i koordynować prace zespołowe.
  • Liderów projektów i zespołów – odpowiedzialnych za kierowanie grupą, realizację celów i budowanie efektywnych relacji z podwładnymi.
  • Osób przygotowujących się do roli menedżera – które chcą już na początku kariery zgromadzić cenną wiedzę i doświadczenie, które przyspieszą proces adaptacji do przyszłych wyzwań.
  • PONAD BARAŻOWE podejście do zarządzania zespołami oraz swoją pracą!

Szkolenie jest także doskonałym wyborem dla organizacji pragnących inwestować w rozwój swoich pracowników, by wzmocnić ich umiejętności przywódcze i wdrożyć omawiane narzędzia w faktyczną pracę zespołów.

Agenda

ETAP 1: SKUTECZNY LIDER [3x4h]

CEL: Uporządkowanie wiedzy oraz poznanie przykładów zachowań skutecznego lidera.

Część 1: Samoświadomość lideraCEL: Zrozumienie własnego stylu zarządzania i obszarów do rozwoju.

  • Gdzie jestem, a jakim liderem mogę być?
  • Zidentyfikowanie mocnych stron i indywidualnych obszarów do poprawy
  • Rola emocji i wartości w zarządzaniu zespołem oraz swoją pracą
  • Mechanizmy i przyzwyczajenia w pracy lidera a ich wpływ na efektywność

NARZĘDZIA: Model Johari Window, Osobisty SWOT, Budowanie planu na rozwój zawodowy

Część 2: Zarządzanie sobą w czasie

CEL: Zwiększenie efektywności pracy lidera i zespołu.

  • Identyfikacja złodziei czasu
  • Priorytetyzacja zadań
  • Zarządzanie energią vs zarządzanie czasem
  • Techniki planowania dnia i tygodnia

NARZĘDZIA: Metody GTD, Wizualizacja priorytetów, Techniki zarządzania sobą w czasie

Część 3: Delegowanie pracy

CEL: Skuteczne przekazywanie odpowiedzialności w zespole.

  • Rozpoznanie obszarów odpowiedzialności
  • Techniki monitorowania pracy
  • Komunikacja 1:1 i w zespole
  • Plan wdrożenia technik delegowania

NARZĘDZIA: Metoda 5W1H, Delegation Poker, Delegation Board

ETAP 2: POUKŁADANE PROJEKTY [3x4h]

CEL: Poznanie mechanizmów i efektów zarządzania projektami w praktyce.

Część 1: Planowanie projektówCEL: Skuteczna organizacja i realizacja projektów.

  • Projekty, programy i portfele
  • Kluczowe momenty w cyklu życia projektu
  • Planowanie pracy i określanie celów biznesowych
  • Harmonogram pracy zespołu

NARZĘDZIA: WBS, Wykres Gantta, Elastyczne metody planowania

Część 2: Zarządzanie ryzykiemCEL: Proaktywne zarządzanie zagrożeniami i szansami.

  • Identyfikacja i analiza ryzyk
  • Planowanie działań zapobiegawczych
  • Priorytetyzacja ryzyk w projektach
  • Eskalowanie i monitorowanie ryzyka

NARZĘDZIA: Plan reakcji na ryzyko, RBS, Metajęzyk w komunikacji

Część 3: Współpraca z interesariuszamiCEL: Efektywna komunikacja i zarządzanie oczekiwaniami.

  • Identyfikacja kluczowych interesariuszy
  • Budowanie zaangażowania i wpływu
  • Indywidualna i zespołowa komunikacja

NARZĘDZIA: Macierz RACI, Mapa komunikacji, Diagram Ishikawy

ETAP 3: EFEKTYWNY ZESPÓŁ [3x4h]

CEL: Przećwiczenie kluczowych narzędzi pracy zespołów i lidera.

Część 1: Zarządzanie konfliktami

CEL: Skuteczne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych i budowanie autorytetu lidera.

  • Typy konfliktów w zespołach oraz rola managera
  • Etapy rozwoju zespołu oraz związane z nimi wyzwania i możliwości
  • Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
  • Autorytet lidera w przypadku nieporozumień

NARZĘDZIA: NVC - Nonviolent Communication, Techniki rozwiązywania konfliktów, Model Thomasa-Kilmanna

Część 2: Komunikacja w zespole

CEL: Skuteczna komunikacja jako fundament efektywnej pracy zespołowej.

  • Bariery komunikacyjne pomiędzy liderem a zespołem
  • Techniki aktywnego słuchania i ich wpływ na zaangażowanie zespołu
  • Skuteczne rozmowy 1:1 – jak budować relacje i zwiększać efektywność
  • Styl komunikacji lidera a jego autorytet

NARZĘDZIA: Techniki Action Learning, Role grupowe Belbina, Feedback 360

Część 3: Facylitacja spotkań

CEL: Skuteczne prowadzenie spotkań zespołowych, budowanie zaangażowania i zarządzanie czasem.

  • Rola facylitatora z perspektywy lidera, zespołu oraz przełożonego
  • Planowanie spotkania i dobre praktyki budujące zaangażowanie uczestników
  • Zarządzanie czasem podczas spotkań online oraz offline
  • Retrospekcja pracy zespołu jako kluczowe narzędzie lidera

NARZĘDZIA: Model IDOARRT, Liberating Structures, Praktyczne ćwiczenia dla liderówDzięki temu etapowi uczestnicy nauczą się skutecznie zarządzać relacjami w zespole, rozwiązywać konflikty oraz prowadzić angażujące i efektywne spotkania, co przełoży się na lepsze wyniki zespołu oraz wzrost zaangażowania pracowników.

Dofinansowania

EduNitro wspiera w całym procesie pozyskiwania dodatkowych środków - od złożenia wniosku po rozliczenia projektu.

Szczegółowe warunki finansowe, zestaw dokumentów oraz wymagania podczas realizacji są określane przez prawie 60 operatorów w całej Polsce.


Ale spokojnie.


Możesz liczyć na naszą pomoc i doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy z:

  • Baza Usług Rozwojowych
  • Akademia HR
  • lokalne środki
  • fundusze na innowacje

Aktualną listę wraz ze szczegółami dla każdego z regionów w Polsce znajdziesz tutaj.

W tym momencie najbardziej popularne są programy dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ale pojawiają się również możliwości dla dużych firm oraz osób fizycznych.

Załóż konto dla siebie lub swojej firmy!

Po kilku podstawowych informacjach, będziemy wiedzieć jakie są szanse na pozyskanie nawet do 80% dofinansowania na szkolenia i warsztaty.

Załóż Konto