Rodeo sprzedaży

"Rodeo sprzedaży" to skuteczny trening umiejętności z wykorzystaniem rozbudowanej symulacji biznesowej Wschód Dzikiego Zachodu.

gra biznesowa pod okiem praktyków
video-trening z informacją zwrotną
strategie i taktyki negocjacyjne
innowacyjna forma treningu handlowego
aleGRA
rozGRYwamy szkolenia
999 PLN
z dofinansowaniem
4999 PLN
cena regularna
Zapisz się
Kategoria:  
biznesowe
Forma:  
Offline
Czas trwania:  
48h
Dofinansowanie w cenie

Heading

O szkoleniu

"Rodeo sprzedaży" jest unikatowym programem łączącym gry szkoleniowe ze spotkaniem z ekspertami sprzedaży i negocjacji. Obejmuje 3 dwudniowe szkolenia (w sumie 48 godziny):

  • Część 1: Praktyka handlowa i mental
  • Cześć 2: Matematyka handlowa
  • Cześć 3: Strategie i taktyki handlowe

Rodeo to sport dla doświadczonych, którzy potrafią dobrze utrzymać się w siodle. „Rodeo sprzedaży” to praktyczny i zaawansowany trening kompetencji oraz intensywne i niezapomniane doświadczenie. Wszystko to w duchu i klimacie Dzikiego Zachodu, który jest polem zmagań z rynkiem i konkurencją.

Osią dla realizacji programu „Rodeo sprzedaży” jest symulacja biznesowa „Wschód Dzikiego Zachodu” realizowana w formie dwóch rozgrywek. Pozwala to każdemu uczestnikowi uzyskać realny wzrost kompetencji sprzedażowych i negocjacyjnych oraz skuteczności działania.

W zależności od poziomu trudności, gra niesie ze sobą różne wyzwania i obrazuje różne zjawiska związane ze sprzedażą i negocjacjami. Są one przedmiotem wniosków, analizy oraz ćwiczeń w drugim dniu szkolenia.

Gra towarzyszy pierwszej oraz trzeciej części programu. Łącznikiem pomiędzy nimi jest część druga, która dotyczy twardych i pragmatycznych aspektów związanych z matematyką handlową oraz rentowności biznesu.

„Wschód Dzikiego Zachodu” to gra doskonaląca sztukę dogadywania się z partnerami i adwersarzami w procesie budowania biznesu. Jest doskonałym poligonem komunikacji, przygotowania do rozmów i wyboru strategii. Stanowi okazję do pełnego doświadczenia procesu negocjacyjnego, wykorzystując do tego kontekst budowania biznesu rodzinnego oraz swojej pozycji w miasteczku.

Gracze wcielają się w role nowych mieszkańców miasteczka Kairoscity. Tworzą cztery rodziny, które we współpracy i rywalizacji ze współmieszkańcami, budują i rozwijają swoje rodzinne biznesy. Ich głównym zadaniem jest pozyskiwanie niezbędnych zasobów do stworzenia rentownej firmy. Sprzedają i kupują posiadane dobra, pozyskują potrzebne nieruchomości, reagują na niespodziewane wydarzenia losowe, które mogą ich dźwignąć lub nadwyrężyć ich biznesy.

Dogadywanie się na konkurencyjnym „dzikim” rynku, stanowi główny obszar treningu i rozwoju kompetencji negocjacyjnych. Zwycięski zespół stanie się włodarzem miasta Kairioscity oraz otrzyma dyplom najlepszego negocjatora.

Gra angażuje kompetencje, które przekładają się na skuteczność w takich obszarach jak:

  • planowanie i przygotowanie do rozmów z klientami,
  • komunikacja biznesowa i budowanie relacji biznesowych,
  • obieranie strategii sprzedażowych i negocjacyjnych,
  • radzenie sobie z presją w środowisku konkurencyjnym,
  • zdobywanie i wymiana informacji,
  • prowadzenie rozmów z wymagającymi klientami,
  • dobijanie targu i zamykanie sprzedaży,
  • budowanie odpowiedzialności za wynik.

Do kogo skierowane jest to szkolenie?

Program skierowany jest do menedżerów, PM-ów, KAM-ów, regionalnych menedżerów sprzedaży, handlowców, zakupowców, pracowników obsługi klienta oraz osób, które zajmują się zawodowo negocjacjami.

Agenda

Część 1: Praktyka handlowa i mental (2 dni)

Dzień 1:

Przebieg:

Pierwszy dzień warsztatu to rozgrywka biznesowej Wschód Dzikiego Zachodu. Po fazie przygotowania gracze biorą udział w 9 sesjach negocjacyjnych podzielonych na 3 fazy – wymiana informacji, pierwsze transakcje oraz finalizacja. Dzień realizowany jest wg następującego schematu:

  • Integracja w duchu Dzikiego zachodu.
  • Wymiana doświadczeń związanych z codzienną praktyką handlową.
  • Wprowadzenie do gry.
  • Faza przygotowania.
  • Realizacja rozgrywki.
  • Podsumowanie gry i wnioski

Dzień 2:

Przebieg:

Drugi dzień ma charakter warsztatowy – jest wypełniony praktycznymi ćwiczeniami i studiami przypadku. Poszczególne tematy omawiane są w odniesieniu do dynamiki przebiegu rozgrywki. Dzięki temu zilustrowane są żywym doświadczeniami uczestników wyniesionymi z pierwszego dnia.

Ważną częścią tego dnia jest analiza materiału video przygotowanego w trakcie rozgrywki. Daje on obiektywny ogląd sytuacji „chłodnym okiem kamery”. Materiał obrazuje kluczowe momenty rozgrywki, ukazuje też konkretne zachowania graczy i reakcje jakie wywołują. Analiza taka wnosi wiele do lepszego zrozumienia skuteczności obranych strategii, siły wzajemnie wywieranego wpływu, trudno uchwytnych mechanizmów psychologicznych oraz mowy ciała.

Główne tematy warsztatowe:

  • Komunikacja w negocjacjach – analiza wynikająca z praktyki w symulacji (video trening).
  • Nastawienie mentalne i odporność psychiczna oraz ich wpływ na skuteczność negocjatora. Rola nastawienia i motywacji.
  • Różne style negocjacji, ich cechy oraz sytuacje, w których warto je stosować.
  • Język wpływu w rozmowach z klientami i kontrahentami.
  • Strategia WIN - WIN i często popełniane błędy.
  • Przygotowanie do negocjacji – zasada 10-ciu punktów na przykładzie studium przypadku.
  • Kalkulacja wskaźników biznesowych – praktyka wynikająca z symulacji.
  • Analiza perspektywy klienta.
  • Budowanie efektywnego zespołu negocjacyjnego i sprzedażowego

Cześć 2: Matematyka handlowa (2 dni)

Część druga programu skoncentrowany jest na analizie wyzwań, jakie stoją przed firmą klienta. Uczestnicy uczą się wyliczać wskaźniki biznesowe pomagające budować wartość oferty i dostosowywać strategię do sytuacji rynku i potrzeb klienta. Pracują rozwiązując studia przypadku powiązane ze stawianymi im celami oraz finansowymi realiami.

Dzień 1:

  • Analizy parametrów ekonomicznych (obrót, marża, ilość sprzedaży, średnia cena itp.).
  • Różnica między marżą handlową a narzutem.
  • Rodzaje rabatów: ilościowe, wartościowe i lojalnościowe.
  • Sposoby naliczania rabatów, obliczanie ceny po rabatach.
  • Koszty i rentowność – analiza kosztów oraz ich wpływ na cenę sprzedaży.
  • Poznanie podstawowych zasad kalkulacji biznesu w oraz umiejętność wyliczania rentowności biznesu.
  • Zastosowanie strategii cenowych i promocyjnych w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów ekonomicznych.

Dzień 2:

  • Strategie sprzedażowe i negocjacyjne.
  • Analiza sytuacji biznesu wg metodologii SWOT i wypracowanie strategii sprzedażowych i negocjacyjnych.
  • Wyznaczanie priorytetów sprzedażowych na podstawie Kluczowych Czynników Sukcesu
  • Polityka cenowa oraz metody ustalania elastyczności cenowej produktu.

Część 3: Strategie i taktyki handlowe

Dzień 1:

W pierwszym dniu szkolenia uczestnicy biorą udział w zaawansowanej wersji rozgrywki symulacji biznesowej „Wschód Dzikiego Zachodu”. Jest poszerzona o dodatkowe scenariusze, które podwyższają poziom jej i wymagają rozbudowania strategii gry:

  • „Rewolwerowiec” – wymaga przeprowadzenia serii sprawnych i przemyślanej licytacji, które mogą dać przewagę lub osłabić pozycję finansową w rozgrywce.
  • „Biznes na boku” – wprowadza więcej zmiennych wpływających na rezultat biznesowy. W starciach negocjacyjnych pojawia się dodatkowa alternatywa oraz okazja do up- oraz crosselingu. Znaczenia nabiera umiejętności wykorzystania matematyki biznesowej, aby obliczyć potencjalne scenariusze wydarzeń.

Dzień 2:

Przebieg:

Drugi dzień porusza zaawansowane zagadnienia związane głównie ze strategią, taktykami i trudnymi sytuacjami w negocjacjach. I w tym przypadku omawiany jest materiał video nagrany w trakcie rozgrywki.

Główne tematy warsztatowe:

  • Budowania strategii i planowanie taktyk negocjacyjnych, szczególnie przy planowaniu rozmów z wymagającymi partnerami
  • Komunikacja w biznesie w sytuacji konfliktu interesów i chaosu informacyjnego.
  • Zaawansowane techniki wywierania wpływu w rozmowach biznesowych.
  • Manipulacje w biznesie – jak sobie z nimi radzić?
  • Analiza klienta oraz rynku.
  • Czynniki sukcesu w sprzedaży oraz w negocjacjach.
  • Język wpływu – merytoryczna i emocjonalna argumentacja
  • Przygotowanie do trudnych rozmów
  • Budowanie silnej oferty handlowej.

Dofinansowania

EduNitro wspiera w całym procesie pozyskiwania dodatkowych środków - od złożenia wniosku po rozliczenia projektu.

Szczegółowe warunki finansowe, zestaw dokumentów oraz wymagania podczas realizacji są określane przez prawie 60 operatorów w całej Polsce.


Ale spokojnie.


Możesz liczyć na naszą pomoc i doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy z:

  • Baza Usług Rozwojowych
  • Akademia HR
  • lokalne środki
  • fundusze na innowacje

Aktualną listę wraz ze szczegółami dla każdego z regionów w Polsce znajdziesz tutaj.

W tym momencie najbardziej popularne są programy dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ale pojawiają się również możliwości dla dużych firm oraz osób fizycznych.

Załóż konto dla siebie lub swojej firmy!

Po kilku podstawowych informacjach, będziemy wiedzieć jakie są szanse na pozyskanie nawet do 80% dofinansowania na szkolenia i warsztaty.

Sprawdź swoją szansę